Een jaar vol Gouden Momenten… Dank aan allen

2014 reflecteren we langs de lat van uitspraken die ons (trainers Talentenportfolio) raakten. We namen deze mee in onze trainingen en gesprekken. Deelden ze als eye-openers met velen die ook dit jaar weer met ons gingen voor betekenisvol onderwijs voor alle kinderen.

Wat heb ik dit jaar van kinderen geleerd?

Leerkrachten, ouders, pedagogisch medewerkers, iedereen die met kinderen werkt en leeft, overdenk 2014 eens via de vraag: “Wat heb ik dit jaar van mijn leerlingen/kinderen geleerd?” Zet hen in het zonnetje door dit met hen te delen.

Dank deelnemers en relaties voor de Gouden Momenten die we door en met jullie beleefden. Dank collega-trainers Gijs, Conny en Neomi voor jullie input en feedback tijdens de off-the-beaten-track projecten vanuit Talentenportfolio.

Ik wens allen een bijzondere afronding van het jaar en mooie feestdagen,

Simone Leereveld.

 

2014

 

Praktijktips

Terugblikken, mijmeren, overzien. Het past in de tijd waarop veel kinderen een rapport of portfolio meekrijgen of adviezen voor het voortgezet onderwijs. Blik terug met jouw groep op 2014 en stel vragen als:

  • Aan welk gesprek van de afgelopen tijd denk je veel terug?
  • Waar heb je het meest van genoten?
  • Wat heb je helemaal van jezelf geleerd?
  • Wat kon in het begin van 2014 nog niet zo goed en ben je juist nu een kei in?
  • Welke nieuwe vriendjes maakte je en wat deed je dit jaar voor het eerst?

Als aftrap januari

Haak aan bij het idee van Hanneke, vraag aan de kinderen: “Wat wil je dit jaar heel graag leren?” en geef ze de ruimte (in de vorm van een thema uur/moment) daarmee te exploreren.

Filmtip

Wende Snijders: “Yes we can – Paint a picture”.

Boekentip

Pak deze vakantie een boek… Koester mooie uitspraken, zinnen, beelden. Deel ze… vertaal het in 2015 naar een taal/leesopdracht voor kinderen. Samen in gesprek over wat een ander mooi verwoord.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *